21 mai 2013

Leurda congelata

Se foloseste pentru prepararea ciorbelor dar si in amestec cu branza sarata sau nu, in umpluturile de aluat gen : cornulete, cozonac, placinte.
Consumul de leurda are asupra organismului un mare rol depurativ si diuretic, curata sangele, ficatul, stomacul si intestinele, rinichii, vezica, usureaza urinarea, etc.
Timp de pregatire: 60’
Ingrediente:
Frunze proaspete de leurda
Pungi pentru congelator
Mod de preparare:
Spalam frunzele, fiecare in parte, sub jet de apa rece. Lasam pe prosoape la scurs. Luam cate un manunchi si taiem fideluta leurda pe care o punem intr-un bol pana terminam de maruntit.
Punem in fiecare punga cate 100g de leurda maruntita, scoatem aerul din punga si legam sau inghidem dupa caz. Asezam pungile in congelator.
Se pastreaza foarte bine chiar si pana la noua recolta J.
Spor la treaba !

7 comentarii:

Cristina spunea...

O idee buna de pus in practica!!!

Laura @ Transylvanian Kitchen spunea...

Super! Am pus si eu anul trecut, insa anul asta m-am trezit prea tarziu si era deja inflorita.

Lia Maria Grozi spunea...

Imi pare rau draga Laura, ca ai ratat-o...dar ma bucur sa stiu ca o intrebuintezi si tu:).
O zi frumoasa !

Lia Maria Grozi spunea...

Cristina, ma bucur ca ti-am captat atentia cu articolul meu.
Spor la tot ceia ce faci !

Anonim spunea...

Buna seara! :)

Si eu am congelat leurda anul acesta, dupa o metoda asemanatoare. De fapt, singura diferenta a fost ca am pus frunzele de leurda intregi in punga. Problema mea este ca la cateva luni dupa, am scos o punga si am incercat sa o folosesc. Dar leurda are un miros si gust ciudate, ca de iarba uda, deloc asemanatoare cu leurda in stare proaspata. Nu-mi vine s-o folosesc deloc :( Stiti cumva unde am gresit cand am congelat-o? Sau e un proces normal, i se schimba atat de mult mirosul la decongelare? Multumesc anticipat!

Lia Maria Grozi spunea...

Buna seara si scuze pentru raspuns-ul intarzaiat :(
Intradevar leurda este suculenta si foarte gustoasa in forma proaspata. In forma congelata isi pierde din proprietati dar totusi gustul si-l pastreaza.
Cauza ne-reusitei tale...ar pute fi: fie ca nu ai uscat bine frunzele?( se sterg individual cu servetele de hartie ), fie ca nu ai eliminat aerul din punga cu leurda inainte de congelare?
Sper sa-ti fi fost de folos sfaturile si data viitoare cand congelezi leurda, sa reusesti si poate revii cu un comentariu fericit !
Mult spor si succes !

Valy56 spunea...

Buna seara! Am cativa ani de cand folosesc leurda primavara! Pentru mine nu e nimic mai bun pt. sanatate si detoxifierea primavara.Imi place sa o consum in stare cruda simpla,in salata sau cu urzici.Un deliciu. O seara minunata sa aveti!