18 mai 2011

Dulceata din flori de salcam


O delicateta, parfumata si deosebit de fina care ne incanta simturile…

Reteta AICI

24 de comentarii:

Nely spunea...

Iti multumesc foarte, foarte mult pentru aceasta reteta si felicitari! O zi placuta!

Lia Maria Grozi spunea...

Draga Nely, ma bucur ca iti place... incerca reteta si cu siguranta nu vei regreta.
O seara frumosa !

maria mihalache spunea...

Ce parfumata trebuie sa fie, nu am mancat niciodata.

gratziela spunea...

O culoare superba. Am sa incerc si eu. Nu am facut niciodata dulceata din flori de salcam, dar in orice exista un inceput.
O seara placuta!

Lia Maria Grozi spunea...

Medi draga mea, este atat de dulce, fina si parfumata...nici nu o pot descrie in cuvinte, crede-ma. Am facut-o pentru prima oara si sant foarte incantata de rezultat, tocmai de aceia am vrut neaparat sa va impartasesc si voua reteta, iar cine o va incerca...cu siguranta se va gandi la mine hi,hi. Pupici.

Lia Maria Grozi spunea...

Gratiela ma bucur in primul rand pentru vizita ta si desigur pentru faptul ca aceasta dulceata a reusit sa-ti starneasca interesul. Tare m-as bucura daca ai incerca reteta si desigur astept impresiile...Cat despre faptul ca nu ai mai facut pana acum...ce daca? cat traim, incercam si invatam, nu-i asa?
Pupici si spor in tot ce faci!

Mariana Mărginean spunea...

mmmm, ce bine arata! am mancat acum cativa ani dulceata de salcam si mi s-a parut deosebita, asa ca acum vazand la tine exact cum se face,o sa incerc si eu, sper sa imi iasa :)

Lia Maria Grozi spunea...

Multumesc de apreciere, draga mea, am intrat pe blogul tau(te-am si trecut in lista mea)si am vazut ca esti hotarata sa incerci reteta mea si asta ma face fericita. Spor la treaba si multa rabdare...hi,hi,dureaza ceva vreme, dar merita. Astept impresii.Pupici.

Mariana Mărginean spunea...

multam ila, sper sa imi iasa! sunt pregatita cu tot ce trebuie, inclusiv cu rabdare :)
te tin la curent cu rezultatele :D

ma bucur tare ca te-am gasit!

Lia Maria Grozi spunea...

Spor la treaba ! sigur o sa-ti iasa...si de abea astept sa-mi spui cum iti place.
Weekend fain sa ai, pupici.

Mariana Mărginean spunea...

iuhuuu, mi-a iesit dulceata! si e buna rau! :)
multam de reteta si de incurajari, am prins curaj, o sa mai fac dulceturi.
o saptamana buna sa ai, lia! ti pup!

Lia Maria Grozi spunea...

Ma bucur ca ai reusit si ca ai prins curaj...poate vei mai incerca si alte conserve. Cat despre gust stiu ca yumiiiiiiii!!!
Pupici si o saptamana frumoasa si tie!

Catalina spunea...

Cred ca am vreo 3-4 kg de flori si in seara aceasta fac dulceata. Iar reteta dvs mi se pare cea mai indicata din ce am vazut pe net.

Florile le opariti sa inceapa uleiurile parfumate sa lucreze? Ca la orice planta aromata sau de ce? :) Multumesc!

Emily spunea...

oh, ce buna trebuie sa fie si ce miros delicat! Ador florile de salcam! bunica ne facea brebenei pane, un fel de gogosele, Doamne ce buni erau! Te pup draga mea! Sa ai o seara cat mai frumoasa!

Lia Maria Grozi spunea...

Multumesc de vizita si de apreciere draga Catalina !Ma bucur ca te-ai oprit la reteta mea...si stiu sigur ca urmand pasii descrisi de mine, vei optine o delicateta dulce si atat de buna incat sigur te vei indragosti de ea :)
Cat despre intrebare (de ce se oparesc florile? )ai raspun chiar tu:)
Spor la treaba ! si astept cu nerabdare impresiile tale.
pupici

Lia Maria Grozi spunea...

Emily, draga mea,cand fierbe dulceata...in toata casa este un miros parfumat, dulceag ca de miere. Nu pot sa-ti descriu in cuvinte,cat de delicata este aceasta minunata dulceata...natura este plina de surprize, noi trebue doar sa vrem sa le descoperim si bineinteles sa le apreciem la adevarata lor valoare.
Te pup draga mea si iti trimit:)macar asa virtual, un borcanel cu dulceata:)

Catalina spunea...

Ce sa zic? A mirosit toata dimineata a dulceata de salcam la mine in casa, si inca mai miroase.

E foarte gustoasa si delicata. Abia astept s-o bag si in prajituri :)

Multumesc inca o data pentru reteta.

Lia Maria Grozi spunea...

Catalina, tare ma bucur ca ti-am fost de ajutor cu informatiile necesare...ma bucur ca ai incercat aceasta minunata dulceata si sant convinsa ca vei avea succes deplin si satisfactii pe masura,in prepararea dulciurilor. Sper doar ca nu te-a "speriat" prea tare :) timpul lung...necesar pentru prepararea ei si vei mai repeta operatiunea si la anu :)))))
Pupici si sa va fie de bine !

Anca spunea...

Tot citind retete despre dulceata de salcam am avut in minte ideea ca ar merge si nuca adaugata! nu stiu de ce...am sa incerc si eu anul acesta cu siguranta, mai ales ca am un flacau de 2 anisori si jumatate.

Lia Maria Grozi spunea...

Draga Anca,nu am incercat si nici nu m-am gandit la combinatia cu nuca ! dar cred ca ar fi foate buna hmmm
Multumesc pt idee :)am sa incerc...ca doar santem in plin sezon al florilor de salcam in aceasta perioada :)))
Ps: sa-ti traiasca printisor-ul, sa creasca mare si frumos !
O zi frumoasa !

Simona spunea...

Buna ziua,
Am respectat intocmai cantitatile si reteta dumneavoastra. Numai ca, dupa ce am pus florile, ma asteptam sa mai trebuiasca fiert totul la foc mic inca 4 ore. Surpriza! Dupa 2 ore, cand am facut testul cu picatura pe farfurie mi s-a parut cam tare. Atunci, am pus o lingura intreaga de dulceata pe farfurie si cand s-a racit devenise tare incat abea am reuit s-o dezlipesc. Hahahaha, nu va spun, ca mi s-au lipit dintii cand am mancat-o! Asa, ca si cand ai fi mancat un drops usor inmuiat. Hahahaha. Undeva am gresit. Unde? Va rog sa-mi raspundeti, desi atunci cand o veti face "dulceata" mea va fi deja in cosul de gunoi! Pacat, avea un gust atat de bun si o aroma... Voi incerca si altadata. Va multumesc.

Lia Maria Grozi spunea...

Buna seara Simona,
daca chiar ai respectat cantitatile de flori 500g, zahar 3kg si apa 3L ? nu inteleg cum in 2h de fiert...dulceata ta a devenit atat de densa/groasa ? Si spui ca preparatul tau va ajunge la gunoi ? mare pacat... mare gresala... Ceva, undeva ? probabil la cantitatea de apa ai gresit :( altfel nu exista explicatie. Eu prepar aceasta dulceata an de an, mereu la fel si niciodata nu mi s-a intamplat asa ceva ...
Dar important este sa nu renunti :) in bucatarie mai sunt si esecuri :( daca nu incerci nu ai cum sa gresesti/reusesti :)cu siguranta data viitoare vei reusi .
Mult spor !

Anonim spunea...

si eu am incercat reteta dvs., dar din pacate nu mi-a iesit, eu nu am respectat intocmai reteta deoarece nu am avut suficiente flori si am adaugat mai putin zahar si mai putina apa, dupa 2 h mi s-a ingrosat considerabil, ,a iesit neagra, caramelizata, desi am fiert-o la foc mic.
Nu stiu daca o sa mai incerc vreodata aceasta retea, a fost o pierdere de timp :(((

Lia Maria Grozi spunea...

Draga Anonim,imi pare rau de ne-reusita ta :( dar sa stii pe viitor ca, cu cat cantitatea ingredientelor este mai mica, durata prepararii in timp, scade. Deci ceia ce ti s-a intamplat tie este normal. Trebuia sa o lasi la fiert mai putin ! Dulceata trebue testata cu picatura pe farfurie,( scoti putin, un varf de lingurita pe farfurie,daca nu se prelinge, e semn ca te apropii de finalul fierberii,mai lasi proba 2-3 minute sa se racoreasca si astfel vezi si consistenta ei in acel moment daca vrei poti sa o iei de pe foc sau sa o mai lasi cateva clocote pentru o consistenta mai groasa).
Nu stiu daca am reusit sa ma fac destul de inteleasa, dar sper ca aceasta "ne-reusita" nu te-a dezamagit intratat incat sa renunti pe viitor la o noua incercare :) Mult spor si bafta iti doresc !